JAG HATAR VERKLIGEN KUMLA

hej.. måste bara säga att jag är så sjukt förbannad!
Hela kumla är ett helvete, för att vara någon måste man röka och dricka, men tänk om man inte vill, ja.. då är man ingen, då försöker alla undvika en, då blir man helt enkelt ignorerad, eller så ska man kämpa för att ha ett bra ''rykte'', så jävla äckligt. Jag har sett mina vänner förvandlats till, ja.. jag vet inte vad. Jag har haft många tillfällen att följa efter deras fotspår, men jag har inte gjort det, jag vill inte bli en i mängden, jag vill vara jag, mig själv helt enkelt, jag har inte lust att vara som alla andra. Jag saknar allt som det var, när jag var 10/11 år.. Och jag fattade ingenting, jag var bara en wannabe fjortis som trodde jag var cool för att jag fick vara ute till 9 på kvällen. Livet suger verkligen. Jag önskar jag kunde göra någonting, jag vill inte se mina vänner sakta förstöras. Det är liksom oskrivna regler här i kumla, man måste röka och supa, annars är man helt enkelt ingen. Men egentligen... vem fan bryr sig!? Varför inte följa sitt eget fotspår, gå vänster om den andra säger åt dig att gå höger, sväng av så fort du märker att du inte är rätt, gör inte som kompisen säger åt dig att göra. Säger dom åt dig att vara tyst, prata på! Säger dom åt dig att sitta, stå! säger dom åt dig att testa olika grejer, låt helt enkelt bli. För jag tror ingen vill bli sån, man följer bara efter kompisen. Men ingen behöver, den oskrivna regeln finns faktiskt inte, det är inget som finns på riktigt. Stå upp för dig själv. Du klarar det..


Kommentarer
Postat av: Anonym

saknar dig hjärtat!

vad är det som har hänt?

msn?

2011-01-08 @ 11:50:59
URL: http://linnsundbeerg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0